DODATEK ELEKTRYCZNY
Podstawa prawna
Kiedy i gdzie można złożyć wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego?
Wnioski o przyznanie dodatku można składać w terminie od dnia 1 grudnia 2022r. do 1 lutego 2023r.
Wnioski złożone po tym terminie pozostaną bez rozpoznania.
Wypełnione wnioski przyjmowane są codziennie od poniedziałku do piątku, w godz. od 8.00 do 14.00 w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w pokoju nr 102.
Formularz wniosku można również:
Komu przysługuje dodatek?
Dodatek elektryczny przysługuje odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym
w rozumieniu art. 3 pkt 13b ustawy – Prawo energetyczne, w przypadku gdy główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i źródło to zostało zgłoszone lub wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków do dnia 11 sierpnia 2022r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Ważne!
Dodatek dla gospodarstw domowych nie przysługuje:
Dodatek dla gospodarstw domowych przysługuje:
- na podstawie zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, zezwolenia na pobyt czasowy udzielonego w związku z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d lub art. 186 ust. 1 pkt 3 ustawy z 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach lub w związku z uzyskaniem w Rzeczypospolitej Polskiej statusu uchodźcy lub ochrony uzupełniającej,
-w związku z uzyskaniem w Rzeczypospolitej Polskiej zgody na pobyt ze względów humanitarnych lub zgody na pobyt tolerowany,
Ile wynosi dodatek i w jakim terminie będzie wypłacany?
Dodatek elektryczny wynosi:
1) 1 000zł dla gospodarstwa domowego;
2) 1 500zł – w przypadku gdy zużycie energii elektrycznej w gospodarstwie domowym
w tym samym miejscu zamieszkania w 2021r. wynosiło więcej niż 5 MWh.
Dodatek elektryczny wypłaca się w terminie do 31 marca 2023r.
Informacja o przyznaniu dodatku
Przyznanie dodatku nie wymaga wydania decyzji. Informacja o jego przyznaniu zostanie wysłana na adres poczty elektronicznej, wskazany przez wnioskodawcę we wniosku o wypłatę dodatku bądź bezpośrednio przekazana osobie zainteresowanej.
Weryfikacja danych
Informacje przedstawione we wniosku o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
Prawdziwość danych zawartych we wniosku jest weryfikowana.
Jeżeli podczas weryfikacji wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego wystąpią wątpliwości dotyczące gospodarstwa domowego, istnieje możliwość przeprowadzenia wywiadu środowiskowego w miejscu zamieszkania wnioskodawcy. Wywiad może zostać przeprowadzony również w przypadku posiadania informacji wskazujących, że osoba nie złożyła wniosku o wypłatę dodatku, a spełnia warunki jego przyznania lub jeśli źródło ogrzewania zostało wpisane do CEEB po 11 sierpnia 2022r.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubinie