Co oznacza refundacja podatku VAT?
Refundacja podatku VAT to refundacja kwoty odpowiadającej podatkowi VAT wynikającej z opłaconej faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. do odbiorcy paliw gazowych.
Komu przysługuje refundacja podatku VAT?
Refundacja przysługuje odbiorcy paliw gazowych w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy wykorzystuje jako główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi, o których mowa w art. 3 pkt 3a ustawy Prawo energetyczne. Źródło grzewcze musi być wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków do dnia wejścia w życie ustawy (21 grudnia 2022r.), albo po tym dniu w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy. Warunkiem niezbędnym jest także spełnienie kryterium dochodowego tj. dla gospodarstwa jednoosobowego wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie może przekroczyć kwoty 2100 zł, a dla osoby w gospodarstwie domowym wieloosobowym- 1500 zł na osobę w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
W jaki sposób ubiegać się o refundację podatku VAT?
- osoby uprawnione, w celu otrzymania refundacji są zobowiązane do złożenia wniosku o refundację podatku VAT na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, nie później niż do dnia 30 września 2024 r., lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych;
- wniosek o refundację podatku VAT składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek;
- Minister właściwy do spraw energii udostępnił w Biuletynie Informacji Publicznej wzór wniosku;
- wnioski na opublikowanym wzorze można składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubinie, ul. Kilińskiego 25a, od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 14.00 w pokoju 209 (I piętro)
- do wniosku o refundację podatku VAT odbiorca paliw gazowych w gospodarstwie domowym, zobowiązany jest załączyć fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych do tego odbiorcy przez to przedsiębiorstwo energetyczne obejmującą okres dotyczący wniosku oraz dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę;
- w przypadku złożenia wniosku o refundację podatku VAT za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Informacja o przyznaniu refundacji podatku VAT
Przyznanie refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji. Informacja o jej przyznaniu zostanie wysłana na adres poczty elektronicznej, wskazany przez wnioskodawcę we wniosku bądź bezpośrednio przekazana osobie zainteresowanej. Odmowa przyznania refundacji, uchylenie lub zmiana wysokości refundacji, a także rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranej refundacji, wymagają decyzji administracyjnej w oparciu o kodeks postępowania administracyjnego.
Weryfikacja danych
Informacje przedstawione we wniosku o wypłatę refundacji podatku VAT składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
Upoważnieni pracownicy dokonują weryfikacji wniosku w szczególności w zakresie zgłoszenia lub wpisania głównego źródła ogrzewania gospodarstwa domowego do centralnej ewidencji emisyjności budynków oraz wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubinie